O namaUslugeProjekti
Rubrike
Kontakt

Press
TV
www
Pod lupom
Naš stav
Pitamo vas
Ebart Lab
Drugi o nama
Galerija
VELIKI BROJ STARIH VOZILA BIĆE SKLONJEN S ULICE
13. Maj 2018. godine
Blic
TEHNIČKI PREGLEDI U SKLADU SA DIREKTIVAMA EU U AMSS-u su rekli Tanjugu da je prosečna starost voznog parka u našoj zemlji oko 16 godina i da će zbog primene novog Pravilnika o tehničkom pregledu vozila veliki broj vremešnih četvorotočkaša biti sklonjeno sa ulice. Direktor Centra za motorna vozila AMSS Milan Božić kaže da ima i starih dobro održavanih automobila koji će moći bez problema da prođu tehnički pregled. Napomenuo je da je kod nas problem u tome što vozači malo ulažu u održavanje automobila. Na primer, Francuska kada je uvela rigorozan tehnički pregled, svi stari modeli „renoa“, spaček i slično, istog sekunda su sklonjeni sa ulice jer nisu više mogli da se registruju. Pretpostavljam da će se i kod nas desiti nešto slično - dodao je Božić. On je istakao da je sasvim opravdano da neko kaže vozačima neispravnih vozila - ti više ne možeš ovo da voziš dok ne popraviš. Naglasio je da novi propisi u toj oblasti kod nas idu ka povećavanju nivoa tehničke ispravnosti vozila, odnosno ka izjednačavanju sa tehničkim pregledima u Evropi. Ni u Evropi ne postoji jedinstven sistem nego svaka zemlja ima svoju regulativu, ali postoje minimalni zahtevi defi nisani evropskom direktivom, a svaka zemlja je dužna da prema svojim potrebama napravi propise koji će biti stroži od toga. Prema tome, i naša zemlja je odlučila da pooštri ta pravila - navodi on. Prema njegovim rečima, naši propisi za tehnički pregled nisu mnogo menjani od osamdesetih godina prošlog veka, kao i da su još tada bile predviđene detaljne provere tehničke ispravnosti, ali da se nisu striktno primenjivale. Po novom pravilniku tehnički pregled će trajati do 35 minuta i neće moći da ga prođu automobili sa korozijom, oštećenom šoferšajbnom, neispravnim trapovima, lošim gumama, ako nemaju fi ltere i slično. Gotovo trećina od tih vozila koja su neispravna ima neispravne kočnice, što je vrlo ozbiljan problem - dodao je Božić. Tehnički pregled sada košta između 1.200 i 1.500 dinara, a fi rme koje se bave tehničkim pregledima su u medijima iznosile da bi tehnički pregled po novim pravilima trebalo da košta oko 3.500 dinara. Država tek treba da odredi minimalnu cenu tehničkog pregleda. Ako vlasnici automobila starijih od 15 godina obave registraciju posle 5. jula, prvi šestomesečni pregled će imati od sledeće godine. Tanjug

Antrfile:

Korozija ne prolazi

Mali procenat korozije je dozvoljen. U evropskim zemljama, na primer u Nemačkoj, ako je auto korodirao, majstor uzme šrafciger i lupa po automobilu i ako prođe kroz limariju, ne može da prođe tehnički.
Korodiran auto nigde u Evropi ne može da prođe tehnički pregled, pa zašto bi ovde prolazio? - naveo je Božić.
Ističe da i sada na tehničkom treba da se provere pneumatici, da li brzinska karakteristika ili njihova nosivost odgovoraju tom tipu vozila.
Autor: PRENETO
Arhiva vesti