|
|
"LASTA" MENJALA VIŠKOVE NOVIM RADNICIMA10. Maj 2017. godine Večernje novostiDRŽAVNA REVIZORSKA INSTITUCIJA UTVRDILA NIZ NEPRAVILNOSTI U POSLOVANJU TRANSPORTNOG PREDUZEĆA
Uz otpremninu iz firme otišlo 640 ljudi, a potom na njihova mesta zaposleno 310
SAOBRAĆAJNO preduzeće "Lasta" je tokom 2015. godine uz otpremnine napustilo 640 ljudi za koje je konstatovano da su "višak", a na njihova radna mesta je posle manje od tri meseca primljeno 310 novih radnika.
To je utvrdila Državna revizorska institucija, koja je kontrolisala rad ovog preduzeća i u dokumentu na 239 strana obrazložila niz nepravilnosti. U izveštaju koji je objavljen pre nekoliko dana piše i da radnici koji su angažovani na istim poslovima imaju drastično različite plate, sa koeficijentima od 2 do 3,98. Tako su, na primer, automehaničari rangirani za isti posao sa čak 26 različitih zarada! - Preduzeće je kao jedini kriterijum koristilo princip dobrovoljnosti i na ime otpremnina isplatilo iznos od 386,6 miliona dinara - objašnjavaju revizori. - Zaposlili su ljude bez pribavljene saglasnosti Vlade Srbije, što nije u skladu sa Zakonom o budžetskom sistemu i s Uredbom o postupku za pribavljanje saglasnosti za novo zapošljavanje i dodatno radno angažovanje kod korisnika javnih sredstava.
Za revizore je sporan i ugovor "Laste" sa preduzetničkom agencijom "Sapijenca" iz Novog Sada, u vlasništvu Biljane Bajić. NJu je "Lasta" plaćala za "posredovanje u pronalaženju hotelskog smeštaja", a pri tome je ova agencija registrovana za konsalting, a ne za turističke usluge, što je uslov da bi se bavila ovakvim poslom. Drugo je pitanje da li je "Lasti" i bio potreban posrednik za ove poslove, kada ima sopstvenu agenciju "Lasta Travel&Tourism".
Računi koje je izdala agencija "Sapijenca" ne sadrže podatke o cenama hotelskog smeštaja, broju putnika i turističkom aranžmanu, već samo naziv hotela koji je pružio usluge, period boravka turista u njima i ukupnu cenu hotelskog smeštaja - ukazali su revizori. - Sa ovom agencijom ugovor je sklopljen 22. novembra 2010. godine.
Revizori su otkrili i da su pojedini rukovodioci sklapali štetne ugovore za vanlinijske vožnje, da nisu naplaćivali po cenovniku, već su pojedinim firmama davali velike popuste, a da nisu bili ovlašćeni da to rade.
Ručno su pisali "fakture" za usluge u inostranstvu za koje ne mogu da dokažu da su izvršene - navode revizori. - Jedna od njih je iz galerije u Firenci, gde su ulaznice i usluge turističkog vodiča plaćene 3.801 evro. Preduzeće nije zaključilo ugovor za najam hotela, a u obračun je uključilo račun za njihove usluge od 26.573 evra. Proknjižili su i račune po Ugovoru o tehničkoj saradnji od devet miliona dinara, izdate od preduzetnika koji nije pružio te usluge, a nije ni registrovan kao posrednik u Registru turizma.
DRI navodi i da su nadležni u "Lasti" bez primene Zakona o javnim nabavkama nabavili 13.955.770 litara goriva za vozila koja su angažovana u gradskom i prigradskom prevozu. Ni obavezno osiguranje vozila, servisiranje vozila, kao ni nabavke rezervnih delova nisu obavljeni po Zakonu o javnim nabavkama. Oni napominju i da se u okviru Službe računovodstva ne vode analitičke evidencije, tako da revizori nisu mogli da provere stanje zaliha goriva, rezervnih delova, materijala, alata i sitnog inventara, a samim tim i u vrednost evidentiranih troškova. Antrfile:
POJELI I POPILI 47.000 EVRA
DRI je stavio kao zamerku i to što su se u restoranu preduzeća besplatno posluživali direktor, rukovodioci sektora i predsednici dva sindikata, a da se ne zna po kojim kriterijumima su se "gostili". Troškovi reprezentacije su 5,9 miliona dinara, odnosno oko 47.000 evra i najvećim delom se odnose na ugostiteljske usluge i utrošak hrane i pića u restoranu preduzeća, kao i u drugim ugostiteljskim objektima.
Društvo nema usvojen pravilnik o reprezentaciji kojim bi bili utvrđeni uslovi pod kojima određeni zaposleni mogu, do određenih iznosa i za koje poslovne svrhe koristiti sredstva za reprezentaciju - objašnjavaju u DRI. - Nisu navedeni korisnici, odnosno poslovni partneri, predmet sastanka ili druge okolnosti iz kojih je evidentno da su usluge i dobra utrošeni u poslovne svrhe.
UNUTRAŠNJA KONTROLA "ČEŠLJA" PAPIRE
NOVI direktor "Laste" Veljko Vukobratović, u odgovoru "Novostima" ističe da će ovo preduzeće postupiti po svim preporukama koje stoje u izveštaju državnih revizora. On ističe da će DRI dostaviti izveštaje o merama koje se sprovode u primeni tih preporuka.
Služba unutrašnje kontrole "Laste" je dobila nalog da proveri sve nepravilnosti navedene u izveštaju DRI i po tom nalogu se postupa - ističe Vukobratović. - Protiv odgovornih za poslavanje organizacionih celina "Laste", u okviru kojih su utvrđene nepravilnosti navedne u izveštaju, biće pokrenuti disciplinski i drugi potrebni postupci. Cilj je utvrđivanje odgovornosti i nadoknada pričinjene štete.
Autor: D. I. K. - Z. R.
|
|
Arhiva vesti
|