O namaUslugeProjekti
Rubrike
Kontakt

Press
TV
www
Pod lupom
Naš stav
Pitamo vas
Ebart Lab
Drugi o nama
Galerija
NEMA SIGURNE ZAŠTITE PUTNIKA OD PREVARE
27. Jul 2018. godine
Danas
Beograd - „Ne postoji sasvim pouzdan način da se putnici zaštite od prevara turističkih agencija, ali zato postoje mehanizmi i garancije da povrate značajan deo novca ukoliko do toga dođe“, odgovorio je juče Aleksandar Seničić, direktor Nacionalne asocijacije turističkih agencija Srbije (YUTA), jednom od Danasovih čitalaca tokom „Intervjua na mreži“, kada su mu građani postavljali pitanja na Fejsbuku.

Većinu čitalaca našeg lista koji su postavili pitanja zanimalo je kako da se zaštite od prevara pri uplati letovanja, po kojim kriterijumima da odaberu turističku agenciju i zašto država nije efikasnija u sprečavanju mahinacija sa aranžmanima.

Aleksandar Seničić im je ukazao da nigde ne postoji stoprocentno uspešan mehanizam za zaštitu od prevara, ali da YUTA, kao strukovna organizacija, a ne državna institucija, ipak nudi garancije za putnike koje je oštetila neka agencija koja je članica ove organizacije. Seničić je saglasan i sa stavom koji su izneli neki građani - da država treba da uradi više na ovom planu. „Mi jedini imamo sistem za nepredviđene okolnosti kao što su nedavne prevare - ukoliko do toga dođe mi preuzimamo odgovornost da budemo posrednik između putnika i osiguravajućih kuća, i zaštitimo prava putnika. Država nema takav sistem, a mi to radimo“, naveo je direktor YUTA. On je ukazao i da država, odnosno turistička inspekcija treba da reaguje i odgovori na konstantne pritužbe građana o prevarama u turizmu, kao i da ispita i dokaže eventualnu krivičnu odgovornost. On je ponovo objasnio proceduru za građane koji smatraju da su oštećeni.

„Putnik je prvo dužan da se obrati agenciji, agencija ima obavezu da u roku od osam dana odgovori na žalbu. Ukoliko putnik nije zadovoljan odgovorom može da se obrati YUTA-i i da pokrene proceduru arbitraže YUTA-e koja je besplatna. Naravno, to važi ako je agencija članica YUTA, ako nije onda može da se obrati turističkoj inspekciji, a poslednja instanca je sud“, naveo je Seničić. Od je ocenio i da putnici ne mogu očekivati zaštitu od svega već moraju da snose deo odgovornosti za odabir turističke agencije preko koje će putovati. „Generalno, putnici moraju da snose deo odgovornosti za odabir turističke agencije. Time što su odlučili da uplate aranžman su pristali na uslove putovanja. Usled otkazivanja aranžmana od strane agencije, agencija je u obavezi da izvrši povraćaj novca u stopostotnom iznosu“, naveo je Seničić.

Antrfile:

Moguće veće obeštećenje za putnike S.A.B.-a

Na pitanja građana koji su ove godine ostali oštećeni u aferi sa turističkom agencijom S.A.B. Seničić je rekao da treba sačekati da se završi proces žalbi da bi se utvrdio iznos naknade. „Prema informacijama o konkretnom slučaju, obeštećenje će biti značajno veće od onoga o kome se pričalo na početku odnosno 50 odsto. Tačan iznos ćemo znati kada se završi ceo proces i utvrdi koliko je oštećenih. Za sve ostalo moguće je tužiti agenciju kao pravno lice i vlasnika agencije lično.“
Autor: A. POPOVIĆ
Preminula Tina Tarner
25. Maj 2023. godine
Arhiva vesti