O namaUslugeProjekti
Rubrike
Kontakt

Press
TV
www
Pod lupom
Naš stav
Pitamo vas
Ebart Lab
Drugi o nama
Galerija
"BLIZANAC" POVEZAO SRBIJU
15. Jun 2020. godine
Večernje novosti
PUŠTANJEM U SAOBRAĆAJ NOVOG MOSTA PREKO SAVE, OBILAZNICA OKO BEOGRADA POSTAJE FUNKCIONALNA U PUNOM PROFILU

Prvi put primenjena potpuno nova tehnologija u izgradnji. Dužina iznosi gotovo dva kilometra

SRBIJA je dobila još jednu grandioznu putnu građevinu. "Blizanac", most na Savi kod Ostružnice na obilaznici oko Beograda, juče je pušten u saobraćaj. NJegova izgradnja počela je krajem februara 2016. Ugovorena vrednost radova, sa aneksom, bila je oko 4,2 milijarde dinara i reč je o zajmu Evropske investicione banke. Kako je na jučerašnjem svečanom otvaranju rekla ministarka građevine Zo rana Mihajlović, puštanje u saobraćaj ovog mosta, od izuzetnog značaja je za sve građane naše zemlje. Još jedan most smo završili u Srbiji - izjavila je ministarka Mihajlović. Posao nije bio lak, ali je od velikog značaja, jer je prvi put primenjena jedna potpuno nova tehnologija u izgradnji mosta, takozvana tehnika liftovanja velikih delova konstrukcije. Ovo je pokazatelj da možemo da uradimo sve što smo zacrtali i započeli. Most će sigurno doprineti tome da budemo efikasniji što se tiče protoka saobraćaja, zbog toga smo zahvalni finansijerima, inženje rima i svima koji su učestvovali u ovom projektu. Posao nije bio uopšte jednostavan, jer smo se na početku radova suočili sa tonama materijala u reci, zaosta log još od NATO bombardovanja 1999. godine. Prema rečima ministarke, svi koji su uče stvovali u ovom projektu, pokazali su da su hrabri, nepokolebljivi i da mogu da završe sve što su počeli. Novoizgrađeni most je "most blizanac" već izgrađenog mosta preko Save koji je završen i pušten u saobraćaj 1999. godine ali je iste godine, tokom agresije na n a š u zemlju, uništen. U periodu od 2002. do 2006. rekonstruisan je i pušten u saobraćaj. Investitor mosta na Sa vi je JP "Putevi Srbije", a podizvođač na izvođenju čelične konsturkcije, preko reke je građevinsko preduzeće "Mostogradnja" iz Beograda. Na izgradnji betonskih konstrukcija i završnih radova uče stvovalo je više od 10 domaćih firmi. Most je dugačak skoro dva kilometara, a projektom je predviđena izgradnja leve trake autoputa, iza mosta, u zoni petlje Ostružnica, dužine jednog kilometra, kao i uklapanje dve rampe petlje Ostružnica, u novoizgrađeno stanje. Inače, most preko Save kod Ostružnice jedan je od najvažnijih i najsku pljih objekata u sklopu izgradnje deonice autoputa od Dobanovaca do Bubanj potoka. Obilaznica oko Beograda njime postaje funkcionalna u punom profilu autoputa, u dužni od skoro 27 kilometara. Puštanju mosta u saobraćaj prisustvovali su i direktor JP "Putevi Srbije" Zoran Drobnjak i šefica regionalne kancelarije Evropske investicione banke Dubravka Negre. Drobnjak je tom prili kom rekao da je gradnja ovog mosta obavljena posebnom opremom i tehnikom i da je veoma važno što je završen na vreme. Čeka nas sada drugi veoma važan posao, a to je sanacija dela drugog mosta koji je građen 1999. i koji je bombardovan tokom NATO agresije - rekao je on i izrazio nadu da će se vrlo brzo krenuti u taj posao.

Antrfile:

SPEC. VN

OBILAZNICA će povezati i magistralne puteve ka Obrenovcu i Valjevu, Čačku i Kraljevu i Ralji i uklopiti u pravac ka Nišu kod Bubanj potoka.

VIŠE VOZILA

PUŠTANJEM u saobraćaj mosta "blizanca", značajno će biti povećan kapacitet obilaznice, kojom dnevno prolazi oko 18.000 vozila. To bi trebalo da dodatno rastereti gradske saobraćajnice i skrati vreme putovanja. Ovaj most predstavlja i rezervnu saobraćanu vezu postojećeg autoputa E70 sa Ibarskom magistralom, odnosno sa budućim autoputem Beograd - Južni Jadran. Za izgradnju čeličnog mosta - konstrukcija osam, preko reke, predvi đene dužine 586 metara nabavljeno je i obrađeno 4.900 tona čelika.

Autor: J. SUBIN
Preminula Tina Tarner
25. Maj 2023. godine
Arhiva vesti