O namaUslugeProjekti
Rubrike
Kontakt

Press
TV
www
Pod lupom
Naš stav
Pitamo vas
Ebart Lab
Drugi o nama
Galerija
ŠTO MOŽE U BEOGRADU NE MOŽE U NOVOM SADU
9. Oktobar 2019. godine
Politika
Zašto taksisti ne protestuju kao svi drugi nezadovoljni građani Taksisti već sedam radnih dana pretvaraju život Beograđana u pakao. Na njihove višednevne besomučne blokade ne reaguje izvršna vlast, niti policija, koja je ranije i te kako umela da spreči zatvaranje saobraćajnica, kao na primer prošle godine, kada su vozači nezadovoljni poskupljenjem goriva pokušali da blokiraju važne beogradske saobraćajne arterije. Policija je to lako sprečila, a „pauci" su odnosili vozila nezadovoljnih građana. I juče je policija uspela da spreči blokadu saobraćaja, ali ne u Beogradu, već u Novom Sadu, gde je na ulice kao podrška kolegama izašlo nekoliko stotina novosadskih taksista. Njima juče nije dozvoljeno da blokiraju raskrsnice, preciznije nije im omogućeno ,da prolaze kroz semafore bez zadpžavanja, zajedno", kako su tražili. Premijerka Ana Brnabić juče je ponovo uputila poziv taksistima da dođu na razgovor, ali da ne maltretiraju građane. A njena vlada, pod čijim prozorima se danima odvija jedna od najvećih blokada saobraćajnica Beograda, nemoćna je pred taksistima, koji će tek biti brutalni. ŠTRAJK TAKSISTA Što može u Beogradu ne može u Novom Sadu Sa prve strane Kažu, od naredne sedmice će blokirati i dodatne ulice u centru, i to ako oni pod čijim prozorima u Nemanjinoj danima završavaju svoje proteste ne stave tačku na rad udruženja „Kar go" i „Kameo". Vlada, koja treba da se stara o doslednoj primeni svih zakona ove zemlje, za sada se ne potresa previše zbog dodatnog haosa u najavi. NJeni ministri javljaju se jedino kako bi se oprali od prozivki koje im s razlogom rafalno upućuju taksisti i „Kar go". A do vrzinog kola u kojem su se našli prevoznici putnika, a pre svih građani, doveli su upravo postupci nesinhronizovane vlade. Jer, kada pojedine ministre prozivaju, paradoksalno, i taksisti i „Kar go" imaju pravo. Nekolikd! hiljada taksista traži doslednu primenu Zakona o prevozu putnika u drumskom saobraćaju, prema čijim odredbama kompanije kao „Kar go" ne mogu da prevoze putnike. Tek kada resorna ministarstva povuku taj potez, kažu taksisti, i oni će se povući sa ulica dvomilionskog grada. Ali, kada bi to već danas nadležni želeli da učine, upali bi u zamku koju su sami nesvesno napravili. Jer, i „Kar go" je u pravu kada tvrdi da radi u skladu sa aktima ove države, ali kao udruženje građana za pružanje inovativne pomoći na putu. Da nije ove kolizije zakona, još pre desetak meseci nadležni su lako mogli da utvrde ko radi legalno, a ko ne. Umesto toga, pomršeni su brojni konci. Država je još pre nekoliko godina, kada su u svetu počele da se pojavljuju aplikacije za prevoz, bila u prilici da odluči da li je tako nešto potrebno na našem tržištu i da to unese u sve zakone koji se tiču ove oblasti. Da je to uradila, aktuelne slike sa beogradskih ulica bile bi nemoguće. Ovako, prvo se u Beogradu pojavio „Kar go", a onda je država rešila da navratnanos izmeni Zakon o prevozu putnika. Glavni problem, sugerišu stručnjaci, jeste to što, kada su rađene zakonske izmene, nisu pozvani svi koje interesuje prevoz. Da je iskreno postojala ta želja, u državi koja se deklarativno zalaže za inovacije na raznim poljima mogla je da se nađe zlatna sredina. Kako to nije učinjeno, prethodnih meseci je ključalo i minule nedelje konačno se otvorila Pandorina kutija. Taksisti su udarili na ministre Aleksandra Antića i Branka Ružića, a „Kar go" na ministarku Zoranu Mihajlović. Ružić je na udaru što je dozvolio da radaru njegovog ministarstva izmakne udruženje „Kar go", a Antić je izokola prozvan da ima privatne interese vezane za „Kar go". Mihajlovićevu druti tabor vidi kao zaštitnicu „taksi kartela". Antić ćuti, Ružić uzvraća da on ne registruje udruženja, a prva žena srpskog saobraćaja ponavlja da svako ko se registruje u skladu sa zakonom može da prevozi putnike. U međuvremenu, Antićev i Ružićev stranački šef Ivica Dačić brzopotezno je stao u odbranu svojih kolega. Jasno je da su tonovi iz Nemanjine nesinhronizovani. Verovatno ima istine u informacijama koje mesecima provejavaju da deo članova vlade ima interesa da opstane „Kar go", dok se drugi deo boji reakcije vrlo brojnih beogradskih taksista, ako bi se našao način za uvođenje kompanija kao što je „Kar go" u Zakon o prevozu putnika. Teško je, ipak, zamisliti da će zbog ovog problema neposredno pred izlazak na birališta pasti vlada. Ali, da mora što pre da se nađe rešenje kako bi se prekinule nesnosne blokade - mora. Ako agonija sa beogradskih ulica potraje i tokom narednih nedelja, Beograđani to sasvim sigurno neće zaboraviti kada stanu iza glasačkog paravana. Prvi koji bi mogli da naprave konkretan korak ka razmršenju ovog klupka jesu pripadnici MUPa. Na tri naša upita u vezi sa aktuelnim protestom, koji je dozvolio isti taj MUP koji je prošle godine sprečio blokadu, nadležni u srpskoj policiji ćute. Kada se sve sabere, čini se da ima istine u pričama koje godinama kruže po Beogradu - da su taksisti toliko jaki i da imaju toliki ucenjivački potencijal da izvršna vlast ne bi baš da se kači s njima.

Antrfile:

Autor: DEJAN ALEKSIĆ
Japan ima novog cara
22. Oktobar 2019. godine
Arhiva vesti