O namaUslugeProjekti
Rubrike
Kontakt

Press
TV
www
Pod lupom
Naš stav
Pitamo vas
Ebart Lab
Drugi o nama
Galerija
Borba predsedničkih kandidata na društvenim mrežama
17. Maj 2012. godine
BEOGRAD - Kampanja kandidata za predsednika Srbije vodila se i na Internetu, a sada je, zahvaljujući novoj softverskoj alatki, moguće izmeriti način na koji korisnici društvenih mreža reaguju na političare i njihove poruke.
Velimir Ćurgus i Goran Zarić, Medijski arhiv Ebart
"Medijski arhiv Ebart" je, posredstvom softverske alatke "Ju repjutejšn" (You Reputation), koja je prvi put upotrebljena na Balkanu, analizirao proteklu kampanju i zaključio da je Boris Tadić na Internetu u prednosti nad Tomislavom Nikolićem.

Direktor "Ebarta" Velimir Ćurgus Kazimir objasnio je na konferenciji za novinare u Tanjugovom pres klubu da je ključni parametar za praćenje statusa ličnosti ili proizvoda na Internetu "viralnost", odnosno mera popularnosti određenog sadžaja u onlajn-sferi koja se meri brojem lajkova, šerova i drugih vidova interaktivnog distribuiranja.
On je naveo da Boris Tadić ima veći viral, odnosno da je prisutniji na društvenim mrežama od Nikolića tokom čitave predsedničke kampanje, a da viralnost obojice raste nakon sinoćnog TV duela, s tim da je Tadić u prednosti.

Mehanizmi političkog reagovanja korisnika društvenih mreža se mogu egzaktno izmeriti, kako je objasnio Ćurgus Kazimir, zahvaljujući novim matematičkim modelima razvijenim u SAD.

Tako je u kampanji za lokalne izbore, na primer, izmereno da je vrhunac viralnosti kandidata za gradonačelnika Beograda Dragana Đilasa i Aleksandra Vučića bio u toku posete bivšeg gradonačelnika Njujorka Rudolfa Đulijanija.
Viralnost predsedničkog kandidata Socijalističke partije Srbije Ivice Dačića, za razliku od ostalih, iako je na nižem nivou, nije imala uspone i padove, što Ćurgus Kazimir objašnjava njegovom permanentnom i dobro osmišljenom kampanjom.

Zanimljivo je da je osim kvantitativne analize, odnosno numeričkog praćenja "lajkova", "šerova" i drugih vidova interaktivnog distribuiranja sadržaja kroz društvene mreže, moguće odrediti i sentiment korisnika, odnosno njegov odnos prema nekom onlajn sadržaju.

To se čini analizom upotrebe oko dve hiljade pojmova, uglavno prideva i imenica, sa pozitivnim ili negativnim prizvukom u tekstualnim sadržajima na Internetu.

Ćurgus Kazimir je, međutim, istakao da se mogućnosti "Ju repjutejšna" ne iscrpljuju u praćenju izbornih kampanja, već da je veoma korisna u brend- menadžementu, advertajzingu, monitoringu konkurecije, kriznom menadžmentu i mnogim drugim oblastima.

Goran Zarić iz marketinškog tima "Ebarta" objasnio je da, za razliku od klasičnog pretraživanja po pojmu, "Ju repjutejšn" uzima u obzir činjenicu da su društvene mreže slobodan prostor u kojem svako od učesnika može da utiče na reputaciju pojma, odnodno može da utvrdi kako zajednica gradi odnos prema određenom pojmu zato što postoji povratna sprega između mreža i trendova u javnom diskursu.

Kako je istakao, viralnost je, kao osobina određenog onlajn sadržaja da navede korisnike da ga dalje dele i prosleđuju, sa analitičkog i marketinškog stanovišta veoma važan parametar, pošto u Srbiji postoji 3.059.140 fejsbuk naloga, po čemu je naša zemlja na 47 mestu u svetu.

Izvor: Tanjug, RTV, Foto: Tanjug/Miloš Jelesijević
U čemu je tajna švajcarske penzije?
05. Decembar 2017. godine
Arhiva vesti