O namaUslugeProjekti
Rubrike
Kontakt

Press
TV
www
Pod lupom
Naš stav
Pitamo vas
Ebart Lab
Drugi o nama
Galerija
Srpski voz ipak ne staje u stanicu "njet"
13. Jul 2016. godine
Srpski voz ne bi da se zaustavlja u stanicu Njet, hoće da ga i dalje gura ruski kredit.
Dokaz - u petak od tog novca kreće oporavak pruge Beograd-Bar, uz prisustvo, apostrofira Vlada, prvog potpredsednika ruskih železnica. Dakle, ne odričemo se preostalih 500 miliona dolara, ali problem postoji.

“Daleko od toga da se taj kredit raskida to ja mogu da kažem kao resorni minister. Strateški sporazum i ugovor o kreditu moraju da se produže zato što kredit nije iskorišćen u onom iznosu u kojem je trebalo da bude”, kaže ministarka građevinarstva, infrastrukture i saobraćaja u tehničkoj vladi Zorana Mihajlović.

Potvrda da nema prevelikih šumova na relaciji dvoje najodgovornijih za trošenje ruskih dolara, Vujovića i Mihajlovićeve, stiže i iz ministarstva finansija.

“Kao što je poznato, originalni rok raspoloživosti sredstava kredita je 31. decembar 2017. godine. Taj rok nije dovoljan da se završi projektovanje i izvođenje radova na predviđenim projektima. U toku su pregovori da se obezbedi neophodno produženje roka za realizaciju tog kredita”, navode iz tog Ministarstva.

“Mi za sada nemamo poziv ni ruskog ni našeg ministarstva da tu treba da menjamo kredit a ne bih volela da dođe do promena jer to znači da radovi stoje”, navodi Mihajlovićeva.

U medijima su se pojavile informacije da ministar Vujović zagovara raskid s Rusima, jer smatra da kredit nije povoljan po Srbiju.

Stručnjaci za strana ulaganja objašnjavaju da bi država odustajanjem od tog novca odustala od direktnih investicija, a o povoljnosti kredita trebalo je ranije razmišljati. Rusima ide u prilog i novi dogovor o roku, jer to je ipak i političko pitanje.

“Mnogo veći problemi bi nastali ako bi krenuli putem, a to se naslućuje, ako bi povlađivali nekim preporukama briselske birokratije. U svakom slučaju sve što je pomenuto kao razlog za raskid nije valjan u kome bi međunarodna arbitraža stala na našu stranu”, smatra ekonomista Mahmud Bušatlija.

Ruski kredit namenjen železnici dogovoren je 2008. ali je počeo da se troši 2012. Do sada je u srpske pruge i vozove uloženo 300 miliona dolara.

Izvor: B92

Arhiva vesti