O namaUslugeProjekti
Rubrike
Kontakt

Press
TV
www
Pod lupom
Naš stav
Pitamo vas
Ebart Lab
Drugi o nama
Galerija
Zažalili svi koji su uzeli otpremninu u Fijatu
25. Avgust 2016. godine
Posle tronedeljnog kolektivnog godišnjeg odmora radnici su se vratili u "Fijatovu" fabriku u Kragujevcu.
 Dva dana su trajale pripreme, a mašine su od danas u punom pogonu.

Prvi radni dan u kragujevačkom Fijatu, nakon tronedeljenog odmora, započeo je vešću o izvozu. Ovo je nova nada za zaposlene i fabriku, kažu sindikalci. Sva nova tržišta su značajna, međutim, i pored izvoza, ističu iz sindikata, bez novog modela nema velikog pomaka.

“Očekujemo da će predstavnici vlade i vrha, menadžmenta kompanije da sednu i da razgovaraju, konkretno o početku pripreme ili prozvodnje novog modela u Kragujevcu. Ovaj posao sa, ili odobrenje Kazahstana za palsiranje našeg proizvoda na rusko, evroazijsko tržište sigurno će da omogući jednu količinu proizvoda koji ćemo mi više da proizvodimo u Kragujevcu. Kada krene i plasman na novo tržište i bolje uslove rada i veće plate za sve zaposlene u kompaniji u Kragujevcu”, kaže Zoran Marković, predsednik Samostalnog sindikata Fijat-a.

Zbog ukidanja treće smene, u junu je u Fijatu bez posla ostalo oko hiljadu i pet stotina radnika koji su uzeli otpremninu.

“Sa gledišta sindikata apsolutno nije bilo potrebno ukidati treću smenu nego je trebalo prvo pronaći neka nova tržišta ili neki novi prozvodni program”, ističe Marković.

Izvoz na evroazijsko tržište ne može bitno da promeni položaj Fiata zaposlenih, kažu iz kragujevačkog saveza samostalnih sindikata.

“To nije tržište koje je bogato u principu i koje možda proguta veliku količinu auotmobila. Mislim da je potrebna jedna potpuno nova privredna strategija koja bi obuhvatila i Fiat i jedan iskreniji odnos države i Fiata. Nema ko nije zažalio ko je uzeo otpremninu jer većina tih ljudi danas nema posla. Radi na crno, vozi taksi na crno ili radi na građevini. A to su ljudi koji su itekako obrazovani i koji ne bi trebali da rade takve poslove”, kaže Jugosalv Ristić, predsednik Saveza samostalnih sindikata

Koliko bi automobila Fijat trebalo da proizvede za bescarinski izvoz na evroazijsko tržište, biće poznato nakon zasedanja Evroazijske komisije.

Uprava fabrike nije htela da komentariše vest o izvozu. Radnici Fijata trenutno rade u dve smene. Fabrika dnevno proizvede oko 450 automobila. S obzirom na sadašnje okolnosti 2 500 radnika se nada da će biti dovoljno posla za sve i da više neće biti plaćenog odsustva.

Izvor: B92

Arhiva vesti