O namaUslugeProjekti
Rubrike
Kontakt

Press
TV
www
Pod lupom
Naš stav
Pitamo vas
Ebart Lab
Drugi o nama
Galerija
Mediji: Evo ko je stopirao vojne vežbe Srbije i čime nam je ...
10. Septembar 2020. godine
IZVOR: BETA /// Foto: EPA-EFE Philipp Guelland/Ilustracija
VUČIĆU NA RTS SAT, „BOJKOTU“ 24 SEKUNDE
30. Jun 2020. godine
Danas
U poslednjoj nedelji pred izbornu tišinu predsednik Srbije bio dominantan akter na nacionalnim televizijama, potvrdio i izveštaj nadzora REM-a Beograd - Na televizijama sa nacionalnom frekvencijom i N1, nakon analitičara koji su zauzeli nešto više od 17 odsto ukupnog programa koje je nadgledalo Regulatorno telo za elektronske medije (REM), pojavljivanje predsednika Srbije Aleksandra Vučića, kao i liste na čijem je čelu, zauzelo je skoro 16 odsto programa. On je na malim ekranima za nedelju dana proveo 38 sati i 54 minuta, duplo više nego ostali, nekategorizovani učesnici kampanje, ili trećeplasirana koaliciona lista SPS-JS, sa oko 7,24 odsto ukupno posmatranog vremena. Na prvom programu RTS-a Vučiću je posvećeno sat vremena od ukupno nešto više od šest i po sati, dok je strankama koje su se opredelile na bojkot ustupljeno tek 24 sekunde (SZS), odnosno minut i 19 sekundi (Ne davimo Beograd), pokazuje poslednji presek REM, za period od 13. do 18. juna. Stručne službe tog tela su posmatrale redovni informativni program, specijalizovane izborne emisije, ostale emisije u kojima se pojavljuju predizborni prilozi i oglasne izborne programe. Podsetimo, BIRODI-jevi nalazi poslednjih deset dana kampanje, koji se odnose na monitoring centralnih informativnih emisija, pokazali su da je u drugom Dnevniku RTS Vučić bio dominantna tema, i to u 55 odsto slučajeva i o njemu je izveštavano pozitivno, dok za kritiku nije bilo mesta, a stranke koje su zagovarale bojkot izbora nisu pomenute ni jedan jedini put. Na RTS 1 sledeća po zastupljenosti je lista Čedomira Jovanovića sa 41 minutom, Jedan od pet miliona sa oko 40 minuta i analitičari sa 38 minuta vremena. Već pomenuti BIRODI-jev monitoring izneo je podatke da je osim na javnom servisu, Vučić bio glavna tema i na TV Pink, gde mu je posvećeno rekordnih dva sata i 11 minuta, od čega je kritikovan tek pet sekundi, a u 62 odsto vremena „hvaljen“, zatim na Prvoj sa oko pola sata vremena i 17 sekundi negativnog izveštavanja, slično i na TV Hepi, gde je imao tri negativne sekunde. Na TV B92 Vučić je, zajedno sa Vladom Srbije, bio desetostruko prisutniji u vestima od ostalih aktera, sa svega četiri sekunde kritike. Na TV N1, Vučić i Vlada Srbije su na drugom mestu po zastupljenosti, u najvećem broju slučajeva neutralno predstavljeni (43 odnosno 47 odsto), dok su izveštaji na njihov račun bili negativni u 32, odnosno 31 odsto slučajeva. Slični su i podaci REM-a, prema kojima je na TV PINK lista „Za našu decu“ bila zastupljena, čak više i od analitičara, u 22,7 odsto vremena, što je gotovo trećina izbornih priloga. Predsednik je boravio na ekranu te televizije dva sata i 19 minuta, što je duplo više od druge na spisku, liste UDS, koja je imala sat i osam minuta, a gotovo trostruko više od treće, liste SRS, sa 49 minuta. Apsolutni rekorder u otvorenoj promociji predsednika Republike, čije je predstavljanje stranke na izborima diskutabilno, je televizija Hepi, na kojoj je o Vučiću bilo reči čak više od šest i po sati, odnosno tačno trećinu ukupnog programa namenjenog svim učesnicima izbora, ali i onima koji ih bojkotuju, sa 32,52 procenta učešća. Šešeljeva lista imala je oko dva i po sata, Dačićeva oko sat i 18 minuta, dok su Zukorlić, Zavetnici, Narodni blok i metla imali nešto više od sat vremena na raspolaganju, dok su svi ostali daleko manje zastupljeni. Na B92 najzastupljeniji su analitičari i ostali učesnici izbora, sa dva sata i 20 minuta i 28,11 odsto izbornog vremena, a za petama im je lista „Za našu decu“, sa dva sata i 14 minuta ili 27,71 odsto učešća. TV Prva sledi sličan trend, pa su najviše vremena odneli analitičari, oko 25 odsto što je četvrtina ukupnog programa, a nešto manje je zastupljen i Vučić, sa 22,14 odsto učešća i oko 50 minuta programa. Ostalim akterima ostalo je onda tek nešto više od sat i po da se pojave u programu te televizije, pa je najviše vremena, oko 22 minuta imao UDS, Metla oko 18 minuta a Čedomir Jovanović oko 17 minuta. Pokret Levijatan dobio je oko devet i po minuta, Sergej Trifunović oko osam i po minuta, dok su ostali bili zastupljeni sa oko minut vremena. Kablovska televizija N1 jedina se ne uklapa u očigledan dominantan model predstavljanja izbornih takmaca, jer je lista „Za našu decu“ na tek na 13. mestu po zastupljenosti, sa ukupno 7,5 minuta. Analitičari i ostali učesnici izbora (RIK, REM...) najviše vremena su predstavljani u predizbornom programu, sa skoro 19,5 sati za nedelju dana. Iako su stranke opredeljene za bojkot najzastupljenije, sa dva sata i 12 minuta, procentualno su zauzele tek nešto više od šest odsto ukupnog programa. Tako je Savezu za Srbiju posvećeno oko sat i po, a Inicijativi Ne davimo Beograd oko 12,5 minuta. Slede Šapić sa 53 minuta, Zelenović sa 48, PSG sa 14,5 minuta, dok ostali učesnici imaju po manje od 10 minuta, većina manje od pet minuta predstavljanja. Prema REM-ovom izveštaju, na prvom programu RTS, najmanje zastupljen tokom predizbornih sedam dana bio je Savez za Srbiju, sa udelom od 0,10 odsto ukupnog vremena, a posle radikala, Metle 2020 i socijalista, više od 15 lista učesnika izbora, zastupljeno je u manje od 1,5 odsto ukupnog vremena, što jasno ilustruje neujednačen pristup javnom servisu. Na Pinku, SzS je imao minut i dve sekunde, i najmanje je zastupljen sa 0,17 odsto vremena. Veoma malo su zastupljene i pojedine opozicione liste, poput 1 od 5 miliona, koji je imao pet minuta i osam sekundi, a PSG dva minuta i 17 sekundi. Na TV Hepi, Savez za Srbiju nije ni pomenut, PSG je imao manje od minut (0,06 odsto) a 1 od 5 miliona oko minut, što je 0,09 odsto priloga. Na B92, oko devet učesnika izbora imalo čak manje od polovine procenta učešća u ukupnom programu.

Antrfile:

Stranke bojkota ignorisane

Prema nalazima BIRODI-ja, tokom deset dana pred izbornu tišinu, u centralnoj informativnoj emisiji javnog servisa, drugom Dnevniku RTS, stranke koje su zagovarale bojkot izbora nisu pomenute ni jedan jedini put. Razlozi bojkota nisu bili tema ni u dnevnicima TV Prve, dok je Savez za Srbiju u negativnom kontekstu pomenut u 81 odsto priloga na televiziji Pink, a na TV Hepi u 100 odsto slučajeva, gde je bio predmet izveštavanja tek 20 sekundi. Ovaj trend samo potvrđuju i podaci REM-ovog monitoringa, iako u njihovu analizu ulazi širi deo programa televizija, koji obuhvata sve predizborne sadržaje.
Autor: I. NIKOLETIĆ
Arhiva vesti