O namaUslugeProjekti
Rubrike
Kontakt

Press
TV
www
Pod lupom
Naš stav
Pitamo vas
Ebart Lab
Drugi o nama
Galerija
Čović: 39 miliona, a samo Vujoševiću 600.000 evra?
26. Oktobar 2017. godine
Predsednik Crvene zvezda Nebojša Čović rekao je da je finansijski izveštaj koji se pojavio na društvenim mrežama bajata vest ,koju su pustile – "naše komšije".
Senzacija na startu: Krunićeva izbacila sedmu na svetu!
29. Avgust 2017. godine
Srpska teniserka Aleksandra Krunić savladala je u prvom kolu US Opena Britanku Džoanu Kontu, sedmu igračicu sveta, rezultatom 4:6, 6:3, 6:4,
Sve što treba da znate o novoj Vladi
27. Jun 2017. godine
Beograd -- Nova Vlada imaće 18 ministarstava i tri ministra bez portfelja. Vulin i Đorđević zarotirali mesta. Nova lica: Goran Trivan i Nenad Popović.
Dočekana 21 delegacija, ko sve dolazi na inauguraciju?
23. Jun 2017. godine
Beograd -- Prijem povodom stupanja na dužnost predsednika Srbije Aleksandra Vučića biće održan od 18.00 u Palati "Srbija" na Novom Beogradu.
Stupa na snagu Zakon o sprečavanju nasilja u porodici
01. Jun 2017. godine
Na snagu stupa novi Zakon o sprečavanju nasilja u porodici koji treba da spreči nasilje u porodici pre nego što do njega dođe.
Najmlađi srpski roker: Heroji uvek idu napred
31. Maj 2017. godine
Najmlađi roker u regionu Nikola Džoni Ranković (13), koji je svojim talentom i ogromnom energijom osvojio publiku i zadobio poštovanje starijih kolega, uveliko se priprema za još jedan humanitarni koncert, piše pesme, planira veliki broj koncerata tokom leta, ali ne posustaje ni u pripremama za lond...
Avioni sleteli u BG, stigla deca "zarobljena" na Kipru
18. April 2017. godine
Oba aviona koja su otišla na Kipar po trinaestoro dece iz Srbije koja su od nedelje uveče bila zarobljena na aerodromu u Larnaki sletela su u Beograd.
Demonstranti se ogradili od političkih stranaka i dali rok
10. April 2017. godine
"Protest protiv diktature" saopštio je da je "protest nastao kao vid potrebe da se nezadovoljstvo građana čuje" i ogadio se od uticaja političkih stranaka.
ELEKTRIČNI AUTOMOBILI SRBIJI DONOSE VIŠE OD 1.000 RADNIH MESTA
30. Maj 2018. godine
Danas
Investicije u vozila na elektropogon na svetskom nivou iznose 90 milijardi dolara Beograd - Investicije u razvoj električnih automobila i baterija na globalnom nivou dostigao je 90 milijardi dolara i ovaj talas će sasvim sigurno postajati sve veći i veći. Neke kapi su počele da se prelivaju i na Srbiju, a da li ćemo iskoristiti mogućnosti e-mobilitija zavisi od toga da li ćemo ovog puta pametno odigrati. Ovaj sektor industrije u Srbiji došao je u fokus kada je krajem februara Mate Rimac, vlasnik hrvatskog proizvođača superautomobila Rimac tvitovao da će jedna nemačka autokompanija otvoriti fabriku delova za električne automobile u Srbiji koja će zaposliti 5.000 ljudi. U javnosti je počelo nagađanje ko bi to mogao biti, BMNj ili Folksvagen, ali su u međuvremenu započete izgradnje dve fabrike iz ove oblasti. Prvo je u martu kompanija Eseks objavila izgradnju fabrike žice za transformatore, elektro-motore i generatore vrednu 30 miliona evra, a njeni proizvodi biće namenjeni motorima za električne automobile. Sedište ove kompanije je u SAD, ali je vlasnik južnokorejski LG. Nedugo nakon toga, nemačka kompanija ZF u aprilu je saopštila da planira izgradnju fabrike delova za elektromotore u Pančevu. Ova investicija bila bi u prvoj fazi vredna 40 miliona evra, a proizvodila bi osovine za električni pogon za e-mobiliti, motore sa električnom vučom za e-mobiliti, elektroniku, odnosno mehatroniku menjača, mikrosvičeve... Ukupno ZF bi trebalo da uloži oko 85 miliona evra u pogone u Srbiji. Iako danas električni automobili čine svega jedan odsto prodatih automobila u svetu, eksperti iz konsultantskih kuća veruju da će do 2030. godine oni dostići polovinu prodatih automobila. Ovde glavnu reč vode Kinezi koji planiraju da se do 2020. godine tamo proda dva miliona e-vozila. Za sva ta električna vozila potrebne su baterije, koje u stvari danas predstavljaju usko grlo e-mobilitija. Za nas je to bitno jer je u Srbiji pre nekoliko godina u okolini Loznice otkriven jadarit, mineral sa velikom koncentracijom litijuma, glavnog elementa litijum-jonskih baterija. Profesor Nikola Rajaković sa Elektrotehničkog fakulteta u Beogradu kaže da postoje indicije da bi ova slaba tačka mogla biti rešena litijum-jonskim baterijama što bi svakako išlo nama u korist. „Litijum je svakako strateški materijal i sve se kreće u pravcu korišćenja litijum-jonskih baterija u e-mobilitiju. U organizaciju proizvodnje se ne razumem, ali znam da bi bilo dobro da se organizuje proizvodnja baterija kod nas, a ne da se izvozi litijum kao sirovina. Ukoliko bismo izvozili sirovinu profiti bi bili mali, ali u slučaju proizvodnje to bi bili ogromni profiti. Mislim da imamo šanse, samo da ne odigramo loše kao što smo činili u prošlosti“, ocenjuje Rajaković, i dodaje da kod nas već postoji na nekoliko mesta i znanje i mogućnosti za proizvodnju punjača za električne automobile. Jedno od tih mesta je i firma IEEG koja razvija i proizvodnju punjača, ali i proizvodnju domaćeg električnog automobila. „Oblast električnih automobila daje ogromne mogućnosti za ulaganja za koje danas u svetu ima puno para. Ono što je kod nas problem je zakonski okvir koji kasni. I dalje je standard „euro 6“ motor, odnosno motori sa unutrašnjim sagorevanjem. Nismo daleko odmakli u ovom pogledu. Mi recimo naš punjač testiramo sa Simensom u njihovoj laboratoriji u Sloveniji“, objašnjava Slavko Vujović, generalni direktor IEEG, koji smatra da je najveći problem infrastruktura koja je u Srbiji nerazvijena, za razliku od Austrije, pa čak i Hrvatske i Slovenije. On ističe da sarađuju sa Fakultetom tehničkih nauka u Novom Sadu, Elektrotehničkim fakultetom u Beogradu i da postoji znanje za razvoj tehnologije. Osim toga naše IT firme već rade za strane auto kompanije. „Naš cilj je da razvijemo sopstvenu, domaću proizvodnju električnih automobila i punjača, a ne samo da radimo za strane kompanije. Naravno dolaze i strane kompanije koje proizvode komponente i to je jako dobro. Ali imamo problem birokratije, da se svaki papir dugo čeka i to je izraženo u sektoru energetike i rudarstva“, kaže Vujović. On ističe i da je činjenica da imamo dosta litijuma i da će baterije sasvim sigurno biti glavni izvor energije za električne automobile. „Ostale varijante kao što su gorivne ćelije ili vodonik su daleka budućnost i mnogo skuplja rešenja od baterija“, ocenjuje Vujović.

Antrfile:

RTB Bor privlači industriju e-vozila

Kompanija Eseks će iz Srbije opsluživati tržište u radijusu od 800 kilometara, što uključuje proizvođače automobila u Mađarskoj i Češkoj. Između ostalog, u Srbiju su osim lokacije, došli i zbog toga što ovde postoji RTB Bor, iako Bor u ovom trenutku ne proizvodi bakar u kvalitetu i obliku koji je njima potreban, ali postoji mogućnost saradnje u budućnosti. Za sada će zato u Srbiju uvoziti bakar, a izvoziti i ovde prodavati žice, odnosno namotaje za kaleme za elektromotore. Inače elektro-automobili koriste oko četiri puta više bakra od konvencionalnih vozila.
Autor: M. O.
Arhiva vesti