O namaUslugeProjekti
Rubrike
Kontakt

Press
TV
www
Pod lupom
Naš stav
Pitamo vas
Ebart Lab
Drugi o nama
Galerija
Agasi: Zastrašujuće je što Novak može još da napreduje
18. Jul 2018. godine
Andre Agasi nije mogao da ne prokomentariše pobedu Novaka Đokovića na Vimbldonu i bio je veoma srećan zbog svog bivšeg pulena.
Čović: 39 miliona, a samo Vujoševiću 600.000 evra?
26. Oktobar 2017. godine
Predsednik Crvene zvezda Nebojša Čović rekao je da je finansijski izveštaj koji se pojavio na društvenim mrežama bajata vest ,koju su pustile – "naše komšije".
Senzacija na startu: Krunićeva izbacila sedmu na svetu!
29. Avgust 2017. godine
Srpska teniserka Aleksandra Krunić savladala je u prvom kolu US Opena Britanku Džoanu Kontu, sedmu igračicu sveta, rezultatom 4:6, 6:3, 6:4,
Sve što treba da znate o novoj Vladi
27. Jun 2017. godine
Beograd -- Nova Vlada imaće 18 ministarstava i tri ministra bez portfelja. Vulin i Đorđević zarotirali mesta. Nova lica: Goran Trivan i Nenad Popović.
Dočekana 21 delegacija, ko sve dolazi na inauguraciju?
23. Jun 2017. godine
Beograd -- Prijem povodom stupanja na dužnost predsednika Srbije Aleksandra Vučića biće održan od 18.00 u Palati "Srbija" na Novom Beogradu.
Stupa na snagu Zakon o sprečavanju nasilja u porodici
01. Jun 2017. godine
Na snagu stupa novi Zakon o sprečavanju nasilja u porodici koji treba da spreči nasilje u porodici pre nego što do njega dođe.
Najmlađi srpski roker: Heroji uvek idu napred
31. Maj 2017. godine
Najmlađi roker u regionu Nikola Džoni Ranković (13), koji je svojim talentom i ogromnom energijom osvojio publiku i zadobio poštovanje starijih kolega, uveliko se priprema za još jedan humanitarni koncert, piše pesme, planira veliki broj koncerata tokom leta, ali ne posustaje ni u pripremama za lond...
Avioni sleteli u BG, stigla deca "zarobljena" na Kipru
18. April 2017. godine
Oba aviona koja su otišla na Kipar po trinaestoro dece iz Srbije koja su od nedelje uveče bila zarobljena na aerodromu u Larnaki sletela su u Beograd.
Demonstranti se ogradili od političkih stranaka i dali rok
10. April 2017. godine
"Protest protiv diktature" saopštio je da je "protest nastao kao vid potrebe da se nezadovoljstvo građana čuje" i ogadio se od uticaja političkih stranaka.
DOMAĆI DRAMSKI TEKST NA REPERTOARU
30. Maj 2018. godine
Dnevnik
TRIBINA STERIJINOG POZORJA I SRPSKOG CENTRA MEĐUNARODNOG POZORIŠNOG INSTITUTA Kako bi trebalo da se radi, kako se uglavnom radi i ko pravi repertoar, osnovna su pitanja od kojih je krenula tribina „Domaći dramski tekst na repertoaru naših pozorišta – mogućnosti i iskušenja“, održana u ponedeljak u Srpskom narodnom pozorištu, u organizaciji Sterijinog pozorja i Srpskog centra Međunarodnog pozorišnog instituta. Uvodna pitanja pripremila je dramaturškinja Ateljea 212 Jelena Mijović, koja je tokom rasprave rekla i „Brod tone...“, da bi rečima „...a mi sviramo na palubi“ njenu misao dopunio moderator tribine, teatrolog dr Svetislav Jovanov. Jelena Mijović je ukazala da je najčešća praksa (i) danas da reditelji daju predloge pozorištima koji će tekst režirati. To otvara pitanje uloge dramaturga u pozorištu, koje je ugroženo i u samoj sistematizaciji rada, odnosno kao legitimno radno mesto. Takođe, uvodnom rečju Jelene Mijović otvorena su i pitanja razlikovanja dramaturga kao dramskog pisca, kao saradnika u kreiranju predstave i dramaturga kao tvorca repertoarske politike, idejnih smernica jednog pozorišta. - Samo 14 replika!?! – navela je, iz ugla rediteljke, Snežana Trišić, iskustvo rada sa glumcima, kad je u pitanju odnos prema dramskom tekstu. Za nju je tekst samo jedan od segmenata rada na predstavi, u okviru kojeg osnovnu nevolju čini komunikacija i saradnja između uprave, drama- turga, reditelja i glumaca. Iz ugla dramske spisateljice Tanje Šljivar, tema tribine ističe nešto što se stalno ponavlja i predstavlja mogući izvor frustracije – dokazivanje potrebe za savremenim dramskim tekstom. - Pisci ispred svog vremena!?! – čuđenje je koje ne može da otkloni Tanja Šljivar. – Problemi jesu i u piscima, ali i u školovanju, izostanku drugih vidova podrške zapostavljenom njiževnom žanru, kao što su javna čitanja dramskih tekstova i njihovo objavljivanje u časopisima. Glumca Sašu Torlakovića, koji je trenutno i umetnički direktor Narodnog pozorišta Sombor, tema tribine vodila je u priču o urušavanju institucionalnog pozorišta u Srbiji, koja niti imaju, niti mogu da zaposle dramaturge. Torlaković je ipak izrazio optimističan stav da put kvalitetnog dramskog teksta do pozorišnih scena ipak postoji, iako je on u velikoj meri popločan ličnim zalaganjem i inicijativama. - Pisci opstaju ako se posle završetka školovanja u prve četiri godine plasiraju na scenu – mišljenje je Marine Milivojević Mađarev, koja predaje na Akademiji umetnosti u Novom Sadu, upućujući ih da što ranije uspostavljaju živ kontakt sa pozorišnim kućama i konkretnom radu. Da dramaturg treba što pre da postane deo rada na procesu stvaranja pozorišne predstave, misli i dramska spisateljica Branislava Ilić. Ona kaže da bez praktičnog rada u pozorištu, samo obrazovanje ne donosi ništa unapređenju situacije. Kao uvodničarka drugog dela tribine posvećene savremenim dramskim piscima, dramaturzima, repertoarskim i drugim politikama, Branislava Ilić se zapitala i o ulozi Sterijinog pozorja u tome. Nejasno definisan „domaći dramski tekst“, selektorski kriterijumi, društvene okolnosti i trendovi, kritički angažman pisaca, nove forme i ukus publike, samo su neke od označenih celina na čijem se preispitivanju i sistematskom radu na unapređenju, mogu poboljšati i uslovi za postojeće i buduće generacije dramskih autora i dramaturga.

Antrfile:

Autor: I. BURIĆ
Arhiva vesti